• آغاز به کار اپلیکیشن شوتیپ
  • شوتیپ اولین اپلیکیشن آنلاین سفارش کفش
  • ثبت سفارش و خرید عمده کفش شوتیپ

تماس : 8241-740(0914)

تبلیغات

کفش ورزشی مناسب و برندهای معتبر برای خرید کفش ورزشی

در این مقاله از اصول و روش های شناخت کفش ورزشی، کفش مخصوص هر ورزش، شناخت با اجزاء کفش ورزشی، برند های معتبر برای خرید کفش ورزشی، و دقت در خرید کفش ورزشی را برای شما به اشتراک میگذاریم.

نویسنده : خانم عابدی
تاریخ : 2022-07-27 11:23:59

کفش ورزشی مناسب و برندهای معتبر برای خرید کفش ورزشی

کفش ورزشی مناسب و برندهای معتبر برای خرید کفش ورزشی:


در جامعه ای به بزرگی کلانشهر هایی که داریم و در آن مشغول به فعالیت هستیم در کار های روزمره خود انرژی زیادی لازم  داریم تا احساس تندرستی را همیشه داشته باشیم. پس اگر در برنامه روزانه خود جایی برای ورزش، پیاده روی را قرار دادیم همیشه تندرست و آماده انجام برنامه روزانه و کارهای روزانه بشویم.
اما در برخی از موارد برای انتخاب کفش ورزشی مناسب و برند های معتبر برای خرید کفش ورزشی باید اطلاعاتی در مورد ساختار کفش ورزشی مناسب را  داشته باشیم و برندهای معتبر را بشناسیم تا در خرید خود برای کفش ورزشی که چه کفشی مناسب چه ورزشی یا چه کفشی مناسب پیاده روی است. در این مقاله شما را با تمامی اصول کفش ورزشی مناسب و برند های معتبر برای خرید کفش ورزشی را با شما به اشتراک میگزاریم.

کفش ورزشی مناسب:

برای هر ورزشی یک کفش مناسب آن ورزش را باید انتخاب کرد. برای کشتی کفش کشتی برای کوهنوردی کفش کوهنوردی (که در یک مقاله در این مورد بسیار صحبت کردیم) برای بوکس کفش مخصوص آن و....اما باید ببینیم که این کفش ها چه وجه اشتراکی باهم دارند یا باهم فرق و تفاوتی را دارا هستند یا نه.

کفش کشتی مناسب:

کشتی یکی از ورزش های سخت محسوب میشود که کشتی گیر برای اینکه چابکی و استقامت بالایی هنگام مسابقه را داشته باشد بهتر است از کفش کشتی مناسب استفاده کند. کفش کشتی بسیار سبک بوده و از چسبندگی بالایی برخوردار است زیرا کشتی گیر هنگام کشتی گرفتن از اینکه پای خود در چه حالتی است فارق است. پس کفش کشتی مناسب از زیره نازک و چسبده برخوردار است و اکثرا داری شکاف میباشد تا در فن ها از سر خوردن جلوگیری کند و اغلب از جنس رویه (مش) و (چرم) تهیه و تولید میشود که در پاهایی که دارای تعریق هستند از کفش کشتی با رویه مش و دیگری از چرم استفاده میکنند.

کفش مخصوص بوکس:

کفش مخصوص بوکس از دیگر کفش های ورزشی متفاوت و بخصوص است و برای اینکه یک ورزشکار بوکس چه در مسابقات و چه در تمرینات از پوشش و امنیت پای خود راحت باشد از برند های خارجی کفش بوکس استفاده میکنند. کفش مخصوص بوکس بر  دو دسته ساق بلند و ساق کوتاه تقسیم میشود که از زیره ای نازک و لاستیکی که چسبندگی بالایی دارد و از جنس رویه نرم ساخته میشود. در اکثر کفش های بوکس زیر پنجه کفش بوکس یک لایه دیگر پرس میشود تا در هنگام کشیدن پای بوکسور لیز نخورد و چابکی و چالاکی بوکسور را نگیرد. در ورزش بوکس پای بوکسور از اصلیات محسوب میشود زیرا اگر کفش بوکسور استاندارد نباشد مهره های پا، مچ پا، تاندون، در معرض آسیب جدی قرار میگیرد. در گذشته کفش بوکس را از جنس چرم تولید میکردند که از وزن بالایی برخوردار بود و چالاکی بوکسور را میگرفت اما در تولیدات نوین کفش بوکس از الیاف نانو و جنس رویه نازک با کیفیت بالا تولید میشود. بند های کفش بوکس بلند و نزدیک به هم بوده تا خوب به هم چفت شوند و کفش بوکس پای بوکسور را به استلاح بغل کند تا چالاکی را نگیرد و باعث آسیب رساندن به پای بوکسور نشود.

کفش مخصوص فوتبال:

از دیگر کفش های محبوب برای ورزش کفش فوتبال و فوتسال را میتوان نام برد که اینجا به تشریح آن میپردازیم.


کفش فوتبال:

کفش مخصوص فوتبال یعنی شامل بازی و ورزش بر روی چمن زمین بازیست از آنجایی که در ورزش فوتبال دویدن ها و شوت های پر قدرت از ناحیه پای ورزشکار انجام میشود پس باید از کفش مخصوص فوتبال استفاده شود.

زمین های چمنی به سه دسته تقسیم میشوند (چمن نرم) (چمن طبیعی و خشک) (چمن مصنوعی).

چمن نرم:

در زمین چمن نرم که رطوبت بالایی دارد از کفش هایی با گل میخ شش تایی که در پنجه و پاشنه از گل میخ های آلومینیومی استفاده میشود و قابل تعویض هستند و دارای نفوض بالایی بر چمن هستند و بازیکن هنگام استارت دارای مشکل نمیشود.

چمن طبیعی و خشک:

چمن طبیعی و خشک از رطوبت کمتری برخوردار است و از کفش های با گل میخ سرتاسر از جنس pvc با اشکال مخروطی هستند تا با نفوذ بر روی زمین کیفیت بازی را بالا برد. پای بازیکن در این کفش که زیره آن از پاشنه تا پنجه کفش از مواد سخت pvc ساخته شده بسیار راحت است و از ضربات احتمالی پیشگیری میکند و ایده ال ترین بازی را به بازیکن در چمن طبیعی و خشک ایفا میکند.

چمن مصنوعی:

چمن مصنوعی از مواد پلاستیکی و پتروشیمی ساخته شده است. کفش مخصوص برای چمن مصنوعی نوعی کفش مشابه کفش های فوتبال است با این تفاوت که در کفش چمن مصنوعی از مواد متالاستیکی (استوک) مخروطی شکل تولید میشود. از مزایای این کفش چسبانندگی بالا بر روی چمن مصنوعی و بالا بردن چالایکی بازیکن میباشد.

کفش فوتسال:

در فوتسال تیم های بازی در سوله یا ساختمانی سرپوشیده و با ترکیبی متفاوت تر از ورزش فوتبال بازی و ورزش میکنند. کفش های فوتسال متفاوت تر از بقیه هستند و تفاوت اصلی آن در زیره کفش مشهود است. در سالن های مخصوص فوتسال از کفپوش هایی استفاده میشود که اگر کفش مخصوص در پای بازیکن نباشد به سادگی لیز خورده و امکان آسیب رسیدن به اعضای بدن زیاد میشود. کفش فوتسال اکثرا با رویه فوم یا بافت مرکب با فوم ساخته میشود که در زیره کفش فوتسال از موادی بنام (کرپ) یا مواد پتروشیمی بنام (استوک) بکار میرود تا چسبندگی به کفپوش را بالا برد و بهترین بازی را به بازیکن ایفا کند.

کفش مخصوص پیاده روی:

یکی از ورزش های عامیانه پیاده روی است که موجب تندرستی و سلامت جسمانی میشود. اما باید در نظر داشت که آیا کفش پیاده روی ما در طول این ورزش به ما کمک میکند یا کفشی که ما استفاده نموده ایم مضرر است باما باشید تا در این مقاله از خصوصیات یک کفش پیاده روی صحبت کنیم.

جزيیات کفش پیاده روی:

از جزيیات کفش پیاده روی (رویه کفش) (قالب و پاخور کفش) (زیره کفش) که در مورد آنها توضیح خواهیم داد.

رویه کفش پیاده روی:

رویه کفش پیاده روی را از بافت یا پارچه ای که انعطاف پذیر باشد انتخاب کنید زیرا برای پیاده روی بهترین حالت نرمی و قابلیت انعطاف بودن کفش است. حتی در برخی از کفش های پیاده روی از رویه پارچه با ترکیب tpu  یا بافت ریز با ترکیب tpu استفاده میشود که لایه tpu ممانعت میکند از برخورد پنجه کفش به سطوح و همچنین جلوگیری از پارگی کفش و پیشگیری از آسیب به پای شما. کفش پیاده روی را بندی انتخاب کنید تا سطح بستن کفش و فشار به پایتان را خودتان تنظیم کنید زیرا در کفش های کشی اغلب اوایل هفته، کفش پای شما را اذیت یا از فشار هنگام پوشیدن رنجیده خواهید شد.

قالب و پاخور کفش پیاده روی:

قالب کفش پیاده روی باید از استاندارد های بین المللی تبعیت کند پنجه کفش، پاشنه کفش، حتی سطح تماس کف پا با کفی کفش را هنگام خرید بسنجید. پاخور بودن کفش از ابتدای خرید خیلی مهم است اغلب شما سایزی از فروشنده میخواهید و برای شما کوچک است و فروشنده به شما با دادن اطلاعات غلط که کفش یک قالب کوچک است شما را با سایزی نادرست قانع میکند. مثلا شما سایز پای 38 را دارید و کفش با سایز 38 را باید خرید کنید.

هنگام پوشیدن دقت کنید که نوک انگشت بزرگ پایتان به جلوی کفش حتی مقدار کمی هم برخورد نکند زیرا شما آن کفش را یک هفته هم نمیتوانید استفاده کنید. با یک ترفند شما را با کفشی که مناسب شماست آشنا میکنم اکر بعد از پوشش کفش احساس کردید که کفش از هر جهت پای شما را پوشش داده انگار که به پایتان جوراب پوشانده اید ولی احساس دلتنگی و ناراحتی ندارید و به اصطلاح کفش به پای شما فیت میباشد آن کفش بهترین سایز را و پاخوری را برای شما دارد. سعی کنید به مدت 5 دقیقه در محلی که کفش را خرید میکنید هر دو لنگه کفش را امتحان و قدم بزنید تا از راحت بودن آن اطمینان حاصل فرمایید.

زیره کفش پیاده روی:

سعی کنیم برای اینکه پاهایی بد فرم چه از کودکی تا نوجوانی و جوانی نداشته باشیم از کفش هایی استفاده کنیم که زیره استاندارد و مرغوبی دارند چونکهزیره در کفش از اولویت های اورتوپتیک بوده و در علم پزشکی هم به آن اشاره شده است. حالا برای اینکه در یک پیاده روی سالم شرکت کنیم به یک کفش پیاده روی با زیره استاندارد نیاز داریم. زیره در کفش پیاده روی از مشخصه های زیادی برخوردار است که تعدادی از آن را در این مقاله بیان میکنیم. زیره کفش پیاده روی باید نه سفت و سخت باشد نه اینکه زیاد نرم و شل مانند سعی کنیم از زیره های یکدست و تزریق استفاده کنیم که اکثرا از موادی به نام (pu) یا پی یو در تولید آن استفاده شده است این مواد از سفتی و نرمی یکسان و استانداردی نسبت به زیره های دیگر هستند و خاسیت ارتجاعی خوبی دارند. حال زیره با مواد (eva) نیز نسبت به مواد پی یو در جه راحتی و استاندارد بالایی دارد که در اکثر کفش های تولید شده از این زیره نیز استفاده میشود زیره eva از نرمی و راحتی بسیاری برخوردار است اما در سایش های دوندگی و پیاده روی از مقاومت کمی نسبت به مواد pu برخوردار است. 

از نظری علم پزشکی ناحیه اصلی که پا در کفش وزن را تحمل میکند آن ناحیه زیره کفش پیاده روی است که اگر در جایی که وزن روی آن متحمل است در حالت سکون پاشنه و در حالت دوندگی پنجه است که نسبت وزن انسان متفاوت است اگر در این حالت خمیدگی و نرمی بیش از اندازه زیره از خود نشان دهد ما نه تنها ورزش نکرده ایم بلکه از مچ پا تا تاندون و مهره های  قوزک پا آسیب خواهد دید.


برند های معتبر برای خرید کفش ورزشی:

برای اینکه ما بتوانیم به برند های معتبر برای خرید کفش ورزشی اشاره کنیم باید اطلاعات کاملی از تولید کنندگان معتبر برای کفش ورزشی را بررسی و برای شما به اشتراک بگذاریم.


برند آدیداس رهبر لوازم و کفش ورزشی در جهان:

برند آدیداس یک برند آلمانی است و از سال 1948 شروع به کار کرده است. برند آدیداس با هدف بر پیشتازی در زمینه کفش ورزشی و لوازم ورزشی وارد عمل شده و هم اکنون یکی از بهترین تولید کنندگان کفش و لوازم ورزشی در دنیا است. یکی از راحت ترین و بروز ترین مدها و کالکشن ها رو در برند آدیداس میتوان یافت و از برند های دیگر متفاوت تر قوی تر عمل میکند.

برند نایک درخشانترین برند کفش ورزشی در جهان:

برند نایک در سال 1964 در آمریکا شروع به کار کرده و در سال 1979 به طور رسمی (نایکی) تاسیس و محصولات نایک روانه بازار شد. برند نایک در زمینه تولید کفش، لباس ورزشی، لوازم جانبی، و اکسسوری تولیدات خود را روانه بازار میکند. از جمله تولیدات کفش برند نایک میتوان به نایک 270، نایک ایر، جردن، ایر فورس و غیره را نام برد که در ایران نیز محبوبیت زیادی برای این برند وجود دارد. از جمله اختراعات در زمینه کفش ورزشی میتوان به بالشتک ها و کپسول های زیر پاشنه اشاره کرد که هنگام ورزش انرژی را ذخیره و به شما باز میگردانند. برند نایک در زمینه پیاده روی نیز یکی از موفق ترین تولید کنندگان کفش مربوط به پیاده روی میباشد، که در نوع خود بینظیر هستند.


نیوبالانس یکی محبوب ترین ها:

نیوبالانس در سال 1906 در بوستن آمریکا تاسیس شده و یکی از قدیمی های تولیدات کفش در جهان است. نیوبالانس یکی از گرانترین تولید کنندگان کفش و لباس ورزشی در جان است و کفش هایی با کیفیت و زیبا را روانه بازار میکند، به گونه ای که به جرات میتوان گفت تلفیقی از مد و کیفیت را داراست. نیوبالانس یکی از تولید کنندگان برتر آمریکاست که سالانه بیش از 4 میلیون جفت کفش را تولید و روانه بازار های جهانی میکند. برند نیوبالانس در سال 2011 اختراعی روی کفش انجام داده که یک سیستم لایه گذاری به نام رولایت که نوعی بافت شبیه به اسفنج دارد را به بازار عرضه کرده است. این برند نیز نوعی فرش فوم (freash foam) را که شبیه ساز سه بعدی که ویژگی های متفاوتی را در نقاط حساس کفش ایجاد میکند و باعث راحتی ورزشکار میشود و باعث کیفیت و ثبات بالا برای کفش ورزشی میشود.


برند اسکیچرز در زمینه کفش ورزشی:

برند اسکیچرز یکی از فعالان و تولید کنندگان برتر به شمار میرود که در سال 1992 در ایالات کالیفرنیای امریکا تاسیس شد.این برند در ابتدا در زمینه مد و فشن وارد بازار و سپس در زمینه کفش های راحتی و پیاده روی وارد بازار کفش جهان گردید. اسکیچرز با تزریق بالشتک های eva به زیره کفش، به بالا بردن دوام کفش و کیفیت بالای را رفتن و پیاده روی کمک میکند. در اکثر پیاده روی ها و کفش های راحتی اولین نام نام برند اسکیچرز به سر زبانها میفتد.

مسئله اصل و فیک بودن مخصوصا در ایران:

مسئله اصالت و فیک بودن کالا مخصوصا در امر خرید کفش یکی از دقدقه های اصلی ما ایرانی هاست، که صورت مسئله به گران تمام شدن قیمت واردات برند های اصلی برمیگردد و در مورد قاچاق که در جمهوری اسلامی غیر قانونی تلقی میشود. برای راه حل این مسئله باید در خرید برای کفش ورزشی دقت لازم را داشت، چونکه تولیدات ایرانی کم و بیش از کیفیت بالایی برخوردار نبوده و اغلب مناسب ورزش نیستند، اما بهتر آن است که برای خرید برای کفش ورزشی از نمونه های استوک که رایج در بازار هستند استفاده شوند.

البته برای خرید میتوان از سایت های معتبر برای خرید لوازم و کفش های مخصوص ورزش و پیاده روی استفاده نمود که از اعتبار و گارانتی برخوردار هستند، و برای خرید از بازار به سراغ مغازه داران با اصالت و قدیمی مراجعه کنید.



prime property turkey - captcha

تولیدی های کفش شوتیپ