• آغاز به کار اپلیکیشن شوتیپ
  • شوتیپ اولین اپلیکیشن آنلاین سفارش کفش
  • ثبت سفارش و خرید عمده کفش شوتیپ

تماس : 8241-740(0914)

تبلیغات

برند نایک چیست و تمام آنچه که باید در خرید کفش نایک بدانیم

برند نایک یک شرکت چند ملیتی است که همه چیز از تولیدمحصولی که کفش مخصوص دویدن(رانینگ) به تعداد1800 جفت بوده شروع شده و دارای چندین شرکت و حدود 44000 هزار نفر کارمند و چندین شعبه در ایالات متحده که همه کفش و اقلام ورزشی را در برند نایک تولید میکنند.

نویسنده : خانم عابدی
تاریخ : 2022-08-03 17:39:20

برند نایک چیست و تمام آنچه که باید در خرید کفش نایک بدانیم

برند نایک چیست و تمام آنچه که باید در خرید کفش نایک باید بدانیم:

برند نایک یکی از معتبر ترین شرکت های سازنده لوازم ورزشی و به خصوص کفش میباشد که در این مقاله ما شما را با موجودیت برند نایک و تمام آنچه که باید در خرید کفش نایک دانست با شما به اشتراک میگذاریم.

برند نایک چیست و تاریخچه نایک:

برند نایک یکی از غول های صنعت لوازم ورزشی و کفش دنیا محسوب میشود که از محبوبیت خاصی میان مردم دنیا برخوردار است. برند نایک در سال 1964 میلادی با ایجاد blue ribbon sports و با همکاری دو شخص با نام های فیل نایت و بیل بوءرمن شروع به کار میکند. بوءرمن قبل از اینکه به تولید لوازم ورزشی روی آورد مربی حرفه ای المپیکی بوده و 31 ورزشکار را به المپیک رسانده بود.

برند نایک که یک شرکت چند ملیتی در ایالات متحده آمریکاست و اولین تولیدات آن از کفش شروع میشود که بعد ها به لوازم ورزشی پیوند داده میشود. نایکی در زمان خود محصولات با کیفیت بالا و قیمت های مقرون به صرفه تری نسبت به رقبای آن زمان خود یعنی(آدیداس) و ( پوما) داشته است و یکی از محاسنی که داشته این بود که فیل نایک از ابتکارات زیادی برای تولید کفش استفاده میکرده است که این یکی از دلایل پیشرفت در شرکت نایک بود.شرکت نایک در سال مالی 2012 دارای دارایی بیش از 24.1 میلیارد دلار درآمد بوده و از سال 2012 حدود 44000 نفر در سطح جهان برای این شرکت کار کرده اند. نایک در سال 2014 دارای ارزش مالی 19 میلیارد دلاری بوده است که این شرکت را ارزشمند ترین شرکت در میان شرکت های ورزشی تبدیل کرده است.

نام این برند از نام الهه یونانی برگرفته شده است و شعار برند نایک فقط انجامش بده (gust do it) میباشد که بهترین شعار قرن لقب دارد.

محصولات برند نایک:

محصولات برند نایک طیف گسترده ای از کالاهای ورزشی را زیر نظر دارد که اولین محصول برند نایک کفش دویدن (رانینگ) بوده و بعد از آن محصولاتی از قبیل کفش، لباس های ورزشی، استوک، شورت و لباس های لایه نخست را برای تعداد زیادی از ورزش ها از قبیل دو میدانی، بستکبال، هاکی روی یخ، تنیس، فوتبال، لاکراس، کریکت تولید و حمایت میکند. خطوط تولید برند نایک را میتوان به خط تولید نایک ایر مکس (air max) ایر هوراچی ( air huarache) نام برد و از موارد اضافه شده به این خطوط و محصولات به نام های نایک 0.6، نایک sb و نایک nyx را به آن اضافه کرده که بیشتر برای تخته های اسکیت به کار برده شده اند.از سال 2005 از محصول جدید برند نایک به نام نایک زوم یورکر تولید شده که 30 درصد وزن آن سبک تر از تولیدات رقبا است و برای کفش کریکت استفاده میشود از دیگر محصول برند نایک که از سال 2008 وارد بازار شد به نام ایر جردن xx3 است که یک کفش بستکبال میباشد و با الهام از محیط زیست طراحی شده و به نسبت از کفش های دیگر عملکرد بهتری دارد.

نایک ایرمکس 270:

یکی از محبوب ترین مدل های برند نایک نایک ایر مکس 270 میباشد. شرکت نایک کفش ها و مدل های زیادی را تا کنون تولید و به بازار عرضه کرده است اما مدل نایک ایرمکس 270 که از لحاظ ساختاری مشابه مدل قبلی یعنی ایرمکس 180 میباشد، که با کمی تغییرات یکی از محبوب ترین، استاندارد ترین، و گاخور ترین مدل های شرکت نایک میباشد. نایک ایرمکس 270 در گیاده روی ها، کار های روزانه، و حتی ورزش ها کاربرد داشته و دارد. از پاشنه تا پنجه نایک ایرمکس 270 مهتدسی شده و بدون عیب و نقص میباشد تا جایی که تولیدات متفرقه در جهان سوم سعی در کپی کردن این مدل مشابه مدل شرکت نایکی میباشند تا در بازار های جهانی عرضه 100% را نصیب خود کنند که مطمعنأ دارای معایبی خواهد بود. 

نایک ایرمکس 270 از لحاظ پیشگیری از هر نوع آسیب به پا دارای استاندارد میباشد و شما با خرید ایرمکس270 هم در باشگاه، در کارهای، روزمره، پیاده روی ها، و حتی رانینگ از این مدا که در رنگبندی و سایز بندی های مختلف عرضه میشود استفاده کنید.

ایده و طرح اولیه نایک ارمکس 270 در سال 1970 میلادی توسط یک فضانورد به نام ماریون فرانک داده شد که یک ایده از راه رفتن افراد در هوا با پاشنه پر شده از گاز پلی یورتان بود بعد ها در سال 1987 میلادی طرح اولیه آن را شخصی به نام تینگر هتفیلد که یکی از طراحان شرکت نایک میباشد داده شد و اولین نایک ایرمکس با پاشنه شیشه ای که داخل آن کاملا مشخص بود وارد بازار عرضه شد و در میان رقبا حتی آدیداس هم محبوبیت بسیاری به ثمر رسید که در تمام دنیا نایک ایرمکس 270 مختص و ثبت شده به شرکت نایک میباشد.

خصوصیات و اجزای نایک ایرمکس 270:

از خصوصیات و اجزای نایک ایرمکس 270 میتوان به اجزای یکپارچه رویه که از بافت با شبکه های کشیده شده که به نام بافت اسپیسر معروف است را نام برد این بافت دارای نخ های فنری ریز و مقاوم در برابر آب و هوا و شرایط ورزشی  هستند که در لایه های زیرین آن از موادی به نام نئوپرن به کار رفته که به چسبندگی رویه و مقاومت آن کمک میکند.

از خصوصیات و اجزای دیگر نایک ایر مکس 270 لایه های لاستیکی براق که به آن tpu گفته میشود را نام برد این لایهاز مقاومت بالایی برخوردار است و از آسیب و ضربات احتمالی جلوگیری میکند(tpu از ساختاری شیمیایی درست شده که حتی در برابر آتش و حرارت مقاوم است).

از دیگر خصوصیات و اجزای نایک ایرمکس 270 یک بند در بالای پاشنه به منظور سهولت در پوشیدن و بند های رویه که به نوار های نایلونی متصل رهستند و حالت نمایشی دارند زیرا رویه یا همان پستایی کفش بدون زبانه میباشد و یکپارچه است.

نایک ایر مکس 270 از زیره ای از جنس eva تشکیل شده و یک تکه لاستیک مقاوم که از پاشنه که مجهز به یک کپسول هوادار است مراقبت میکند. لایه بیرونی این کپسول از جنس به نام tpu که یک ماده پتروشیمی است تشکیل شده و تا به اجسام نوک تیز نخورد به این سادگی پاره نمیشود و مخصوص به رانینگ و ورزش های طولانی مدت است.

لایه های درونی نایک ایرمکس 270 را از پارچه های تعریق گیر استفاده میکنند و کفی استفاده شده در نایک ایر مکس 270 از جنس مموری کف میباشد که مناسب برای ورزشکاران است. 

یکی از خصوصیات دیگر نایک ایرمکس 270 کفدوخت بودن آن است که برای شستشو مناسب است.  

آنچه که باید در خرید کفش نایک بدانیم:

آنچه که باید در خرید کفش نایک بدانیم تفاوت اصلی از فیک در بازار های جهانی است که میتوان با رعایت چند نکته از اصل بودن آن مطلع شویم هر چند برای خرید کفش نایک در ایران مبلغ زیادی باید پرداخت کنیم ولی اگر قرار است یک کفش از برند نایک خرید کنیم اطلاعات لازم از اصل بودن کفش نایک را در مرحله اول خرید قرار دهیم.

روش های شناخت نایک اصل و فیک:

1. قبل از تاریخ پخش رسمی شرکت نایک اقدام به خرید نکنید.

2. تشخیص کفش نایک  اصلی از روی ظاهر آن.

3. مراقب کلماتی مانند سفارشی، خاص و نمونه باشید.

4. سعی کنید محصولات نایک را آنلاین از سایت های معتبر خرید کنید.

5. مراقب تخفیف های غیر عادی باشید.

6. هویت فروشنده را بررسی کنید.

قبل از تاریخ پخش رسمی شرکت نایک اقدام به خرید نکنید:

قبل از تاریخ پخش رسمی شرکت نایک یعنی بررسی محصولات جدید شرکت در سایت رسمی و معتبر به نام www.nike.com که با بررسی کشور خود و پیدا کردن   شعبه نماینده  دارای مجوز  شرکت نایک  از تاریخ  پخش کفش  مورد پسندتان  اطلاع پیدا کنید و قبل از تاریخ پخش اقدام به خرید نکنید که مسللم که  بعضی  تولیدات  متفرقه برای پیشی  گرفتن از  برخی  تولیدات  اقدام  به تولید  مدل  مشابه  میکنند و شما را از  ذهنیت اصل  و بدل  منحرف میسازند.

تشخیص کفش نایک اصلی از روی ظاهر آن:

تشخیص کفش نایک اصل از روی فیک کاری ساده و بدون تجربه قبلی امکان پذیر است. اول باید جعبه کفش را هنگام خرید حضوری بررسی کنید این جعیه دارای لوگوی برجسته برند نایک است و روی سایز بندی روی جعبه اعداد را با شماره سایز تکی نوشته نمیشود و همیشه سایز بندی دارای نیم است مانند (10.5) یا (11.5) که به سایز بندی اروپا یا چین و یا امریکاست. روی جعبه در کنار سایز بندی به بارکد و قیمت درج شده توجه کنید اگر یک اپلیکیشن در گوشی خود به نام بارکد خوان یا کشور سازنده نصب کنید میتوانید با درج 3 عدد اول بار کد روی جعبه کشور سازنده را هم بیابید (اگر کفش اصلی نباشد با درج اعداد نامشخص بودن کشور سازنده برای شما مشخص میشود.

اگر بخواهیم از روی کفش مورد علاقه خود اصل و فیک بودن آن را متوجه شویم بسیار کار ساده ایست. اول به دوخت های کفش توجه کنید در کفش فیک این دوخت ها کاملا نامنظم بوده و بافت یا رنگ پارچه مورد استفاده شده با برند اصلی  تفاوت زیادی دارد حتی اگر دقت کنیم بعضی جزئیات از جا افتاده اند. با پوشیدن کفش نایک اگر تجربه قبلی از این برند را داشته از راحتی آن و نرمی کفی کفش مورد نظر متوجه اصل و فیک بودن آن میشوید.

حتی از روی کد sku هم میتوان به اصل یا فیک بودن کفش نایک پی برد. در این مورد که در زیر زبانه به کار میرود و جزئیات را برای خریدار میرساند در برچسب های فیک یا کج چسبانده میشوند یا کاملا مشخص است که با دستگاه مخصوص چسبیده نشده اند. اعداد و خطوط چاپ شده اکثرا ناخوانا یا بعد از چند بار  پوشیدن کیفیت نوشتاری و چاپ شده را از دست میدهند.

مراقب کلماتی مانند سفارشی، خاص و نمونه باشید:

مراقب کلماتی چون custom, variant, sample باشید. هیچ کفش نایکی چه از سوی برند نایک و شرکت نایک سفارشی و خاص نمیشوند شرکت نایک برای هیچ شخص حقیقی و حقوقی کفش مخصوص تولید نمیکند. مراقب این کلمات از سوی سایت های فروش اینترنتی یا فروشندگان کفش نایک باشید. شرکت نایک یک شرکت آمریکایی چند ملیتی است که تمام کفش ها، محصولات و مدل های او صرفا اول از سوی سایت اصلی نایک به نمایش گذاشته میشود.

سعی کنید محصولات نایک را آنلاین از سایت های معتبر خرید کنید:

اشخاصی که دوستدار و مایل به خرید کفش نایک از برند نایک هستند به علت تحریم بودن ا.ی.ر.ا.ن و نبود شعبه و نماینده اصلی برند نایک از سوی خود شرکت، سعی کنید محصولات نایک را آنلاین از سایت های معتبر خرید کنید و البته با بررسی و تحلیل سایت هایی که ادعای فروش برند محصولات اصلی هستند. برای خرید حضوری هم با بررسی علائم فیزیکی که نمونه هایی از آن را در پاراگراف با شما به اشتراک گذاشته ایم. تعدادی از این سایت های معتبر نیز توسط خود سایت شرکت nike.com معرفی شده و صحت آن را اعلام کرده اند.

 مراقب تخفیف های غیر عادی باشید:

مراقب تخفیف ها و قیمت های غیر عادی باشید. کفش نایک از برند نایک را با نصف قیمت نخرید این تخفیف ها نشان بر بدل و فیک بودن کفش است. تخفیف جزئی آن هم از سوی فروشنده برای به فروش رفتن محصولات عادی است آن هم از سوی فروشنده است نه از سوی شرکت، سعی کنیم کفش مورد نظر خود از برند نایک را از سایت های معتبر خرید کنیم و تطابق قیمت درج شده روی جعبه را با لیست قیمت سایت یکی کنیم چون اگر قیمت با اتیکت نخواند نشان بر تقلبی بودن کالاست. اغلب با خرید از سایت های خارجی یا نمایندگان شرکت که از طریق پیج های اینیستاگرام یا سایت های معتبر اقدام به فروش محصولات این برند میکنند که شما از طریق طول مدت ارسال که اغلب از طریق دریایی بین 4 الی 6 هفته زمان و از طریق هوایی 3 الی 4 هفته میتوانید متوجه اصل بودن آن شوید، که اگر زودتر از این زمانم را  برای شما پیشنهاد دادند از خرید خود جلوگیری کنید (چونکه نمونه چینی تولید نایک میباشد).

هویت فروشنده را بررسی کنید:

هر فروشنده یا نماینده برند نایک، دارای تائیدیه نمایندگی از سوی شرکت اصلی است شما میتوانید لینک نمایندگی را از فروشنده دریافت کنید و در سایت اصلی مورد بررسی قرار دهید. حتی شماره تماس فروشنده را دریافت کنید تا در پیگیری های بعد از خرید اطمینان حاصل فرمایید.

prime property turkey - captcha

تولیدی های کفش شوتیپ